یک شرکت هواپیمایی ژاپنی برای مدیریت پدیده «بیشگردی» در شهرهای شلوغی مانند توکیو و کیوتو، طرحی تازه برای هدایت گردشگران به مناطق کمتر شناختهشده ارائه کرده است.
به گزارش چمدان خبر، شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز (ANA) با همکاری سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO) اعلام کرد که از ۲۴ نوامبر تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۶، پروازهای داخلی رایگان به مسافران بریتانیایی و اروپایی ارائه میشود. این طرح به مسافران کلاس اکونومی اجازه میدهد هنگام رزرو بلیت بینالمللی خود، تا دو پرواز داخلی رایگان نیز دریافت کنند؛ هرچند انجام این پروازها میتواند پس از تاریخ یادشده باشد.
این برنامه که «توقف میانراهی و بلیت رایگان تکمیلی» نام دارد، با هدف تشویق گردشگران به بازدید از شهرهای کمتر شناختهشدهای مانند هیروشیما، آئوموری یا شبهجزیره ایزو اجرا میشود تا از فشار گردشگران بر مقاصد پرطرفدار کاسته شود.
با وجود رایگانبودن کرایه این پروازها، مالیاتها و هزینههای جانبی همچنان اعمال میشود و امکان استفاده از این طرح به ظرفیت پروازها بستگی دارد.
مسافران میتوانند این پروازها را از طریق آژانسهای مسافرتی، دفاتر ANA در خارج از ژاپن یا بهصورت مستقیم از این شرکت رزرو کنند.
هدف؛ توسعه گردشگری در مناطق کمتر بازدیدشده ژاپن
ژاپن در سال ۲۰۲۴ با ثبت ۳۶.۹ میلیون گردشگر رکورد جدیدی را تجربه کرده، اما تنها بخش اندکی از این گردشگران به مناطق کمتر شناختهشده سفر کردهاند. این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد مسافران اعلام کردهاند تمایل دارند از چنین مناطقی دیدن کنند.
طرح جدید ANA با ارائه دسترسی آسان به بیش از ۴۰ مقصد داخلی در ژاپن، به گردشگران امکان میدهد سفرهای چندمسیره ارزانتری طراحی کنند و در عین حال، به توزیع متعادلتر گردشگری و تقویت اقتصاد منطقهای کمک میکند.
ANA اعلام کرده هدف از این کمپین، کاهش تراکم گردشگران در مناطق شلوغ و فراهمکردن تجربههای اصیلتر برای مسافران است.

