سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با تکیه بر مدیریت داخلی و توان بومی، ظرفیت عملیاتی ناوگان هوایی کشور با افزوده شدن حدود ۲ هزار صندلی پروازی افزایش یافته است.
به گزارش چمدان خبر، کاپیتان ابوذر شیرودی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور گفت: تحریمها هیچگاه مانع توسعه صنعت هوانوردی ایران نشده است و امروز شاهد افزایش ظرفیت عملیاتی ناوگان هوایی کشور با حفظ کامل استانداردهای ایمنی هستیم.
وی افزود: افزایش حدود ۲ هزار صندلی پروازی صرفاً یک عدد آماری نیست و اگر حمایتهای مجدانه و دلسوزانه وزیر راه و شهرسازی وجود نداشت، تحقق هدف رشد واقعی، ایمن و قابل اتکای ظرفیت عملیاتی برای مردم امکانپذیر نمیشد.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در تشریح مسیرهای تحقق این افزایش ظرفیت گفت: این رشد بهصورت همزمان از چند مسیر از جمله بازگشت به خدمت هواپیماهای زمینگیرشده به دلیل تعویق تعمیرات، ورود موفق هواپیماهای جدید از مسیرهای تأمین مورد تأیید و همچنین افزایش ضریب بهرهبرداری از ناوگان موجود محقق شده است.
شیرودی تأکید کرد: دو هزار صندلی جدید نشانه بازیابی سطح عملیاتی ناوگان هوایی کشور است که بهطور مستقیم در خدمت مردم قرار دارد و تنها به صندلیهایی افتخار میکنیم که امروز قابلیت پرواز ایمن در آسمان کشور را دارند.
وی با اشاره به شرایط صنعت هوانوردی کشور گفت: صنعت هوانوردی ایران در دهههای اخیر همواره با چالشهای پیچیده بینالمللی و تحریمهای ظالمانه مواجه بوده است، اما در چنین شرایطی وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری حفظ بالاترین استانداردهای ایمنی و همزمان هموارسازی مسیر توسعه ناوگان است.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری تمرکز بر دانش بومی و استفاده از نیروی متخصص داخلی را ستون اصلی پایداری این صنعت دانست و افزود: سرمایه انسانی متخصص کشور مهمترین پشتوانه استمرار پروازها و حفظ ایمنی ناوگان هوایی است.
شیرودی ادامه داد: اگر امروز شاهد ورود یا عملیاتی شدن هواپیماهای جدید هستیم، این موضوع به آمادگی شبکه قدرتمند تعمیر و نگهداری کشور بازمیگردد که نقش کلیدی در حفظ چرخه پروازها ایفا میکند.
وی با تأکید بر اینکه ایمنی و آسایش مسافران خط قرمز صنعت هوانوردی کشور است گفت: از نگاه سازمان هواپیمایی کشوری، توسعه صنعت هوایی بدون رعایت کامل اصول ایمنی هیچ معنا و اعتباری ندارد.
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در پایان خاطرنشان کرد: ورود هواپیماها و افزایش ظرفیت پروازی، پیام روشنی برای مردم و فعالان این حوزه دارد و آن اینکه صنعت هوایی کشور زنده، پویا و متکی بر توان داخلی است و در مسیر بازسازی و تقویت تدریجی حرکت میکند.

