بستن منو
    جدیدترین ها

    ممنوعیت ورود هواداران ایران به آمریکا قطعی شد؛ بلیت‌های فیک جام جهانی هم به نگرانی‌ها اضافه شد

    27 آذر 1404

    درخواست فعالان گردشگری خراسان جنوبی از رئیس جمهور: جذب هلدینگ‌های بزرگ و ایجاد مثلث گردشگری شرق

    27 آذر 1404

    گردشگری؛ فرصت اقتصادی یا تهدیدی برای محیط زیست؟

    27 آذر 1404
    چمدان خبرچمدان خبر
    • صفحه اول
    • گردشگر
    • هتل
    • ترانسفر
    • بوم گردی
    • تور
    • کلیک
    • چند رسانه
    • بی مرز
    چمدان خبرچمدان خبر
    صفحه اصلی»ترانسفر»راه‌آهن لرستان؛ کلید اتصال غرب کشور به شبکه ریلی ملی
    ترانسفر

    راه‌آهن لرستان؛ کلید اتصال غرب کشور به شبکه ریلی ملی

    28 آبان 1404بدون دیدگاه3 دقیقه خواندن
    بله ایتا تلگرام واتس‌اپ کپی لینک
    اشتراک گذاری
    بله ایتا تلگرام واتس‌اپ کپی لینک

    پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد – اندیمشک به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم زیرساختی غرب کشور، پس از سال‌ها توقف و کندی، اکنون وارد مرحله‌ای تازه از اجرا شده و امیدهای جدیدی برای توسعه لرستان ایجاد کرده است.

    به گزارش چمدان خبر، مطالعات اولیه این طرح بیش از یک دهه قبل آغاز شد اما محدودیت اعتبارات، شرایط پیچیده کوهستانی و لزوم احداث سازه‌های بزرگ مهندسی، روند پیشرفت را کند کرده بود. راه‌آهن جدید در صورت تکمیل، مرکز استان را به جنوب کشور و کریدورهای بین‌المللی غرب متصل می‌کند؛ اتصالی که می‌تواند بار مهمی از دوش جاده‌های پرتردد لرستان بردارد و مسیرهای ترانزیتی ملی را کوتاه‌تر و ایمن‌تر کند.

    سید سعید شاهرخی استاندار لرستان در جریان بازدید میدانی از روند اجرای پروژه، این طرح را «ابرپروژه» استان توصیف کرد و گفت که تکمیل آن لرستان را از طریق دورود و خرم‌آباد به اندیمشک، بندر امام خمینی(ره) و در نهایت کریدورهای شمالی کشور پیوند می‌دهد. او تأکید کرد که پروژه به‌طور کامل به اعتبارات ملی نیاز دارد و دولت نیز اهمیت ویژه‌ای برای اجرای آن قائل است. به گفته استاندار لرستان، هم‌اکنون حدود ۳۰ کارگاه در نقاط مختلف مسیر فعال هستند و بخش عمده‌ای از عملیات در شرایطی دشوار و کم‌نظیر در کشور انجام می‌شود.

    هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته اظهار کرد که تنها در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل قطعات دورود – خرم‌آباد و دورود – بروجرد در نظر گرفته شده است. او افزود که راه‌آهن لرستان به دلیل قرارگرفتن در مسیر کریدور شمال ـ جنوب، نقش مهمی در توسعه استان‌های مسیر خواهد داشت.

    این پروژه که ۱۱۴ کیلومتر طول دارد، شامل ۱۷ تونل و ۲۶۴ پل است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ریلی منطقه شناخته می‌شود. منصور حمیدی، سرپرست کارگاه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد – بروجرد، در توضیح ویژگی‌های فنی پروژه گفت که راه‌آهن جدید با قابلیت سرعت ۱۲۰ کیلومتر در قطارهای باری و ۱۶۰ کیلومتر در قطارهای مسافری طراحی شده است؛ ظرفیتی که می‌تواند ایمنی و سرعت ترانزیت کالا و مسافر را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. او همچنین اعلام کرد که تنها در یک سال گذشته بیش از چهار کیلومتر تونل به روش سنتی حفاری شده که رکوردی کم‌سابقه پس از انقلاب به شمار می‌آید.

    به گفته حمیدی، فاز نخست پروژه شامل ۱۳ تونل اصلی با طول ۱۸ کیلومتر و ۴ تونل اضطراری با ۱۵ کیلومتر طول است و اکنون ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی تأکید کرد که تکمیل این مسیر تنها با تأمین پایدار منابع مالی امکان‌پذیر است و ادامه فعالیت کارگاه‌ها بدون وقفه، شرط اصلی رسیدن پروژه به مرحله بهره‌برداری خواهد بود.

    عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز آغاز عملیات حفاری تونل‌های مسیر بروجرد را «روزی تاریخی» برای مردم این شهر توصیف کرد و گفت که ورود پروژه به مرحله حفاری تونل، امید تازه‌ای در میان مردم ایجاد کرده است. او با اشاره به دشواری‌های متعدد اجرای طرح، تأکید کرد که این پروژه تنها یک طرح عمرانی نیست بلکه نمادی از اراده و همدلی برای توسعه غرب کشور است.

    راه‌آهن لرستان طی یک سال اخیر با افزایش اعتبارات، فعال شدن کارگاه‌ها و پیشرفت عملیاتی، وارد مرحله‌ای سرنوشت‌ساز شده است. با وجود این، موفقیت نهایی پروژه در گرو تثبیت منابع مالی، مدیریت ریسک‌های فنی مسیرهای کوهستانی و حفظ پایداری فعالیت کارگران متخصص است. در صورت تحقق این شرایط، لرستان تا افق ۱۴۰۶ می‌تواند یکی از مهم‌ترین حلقه‌های اتصال ریلی کشور را در دل خود جای دهد. / ایسنا

    🔗 لینک کوتاه:کپی شد ✅
    باکس اصلی

    پستهای مرتبط

    ممنوعیت ورود هواداران ایران به آمریکا قطعی شد؛ بلیت‌های فیک جام جهانی هم به نگرانی‌ها اضافه شد

    27 آذر 1404

    درخواست فعالان گردشگری خراسان جنوبی از رئیس جمهور: جذب هلدینگ‌های بزرگ و ایجاد مثلث گردشگری شرق

    27 آذر 1404

    در گفتگو با چمدان خبر/مدیرکل توسعه گردشگری داخلی: توزیع متوازن مسافران نوروزی، هدف برنامه ملی سفر ۱۴۰۵ است/رونمایی از مقاصد نوظهور گردشگری در بهار ۱۴۰۵

    27 آذر 1404
    پاسخ دهید لغو پاسخ

    نوشته‌های تازه

    ممنوعیت ورود هواداران ایران به آمریکا قطعی شد؛ بلیت‌های فیک جام جهانی هم به نگرانی‌ها اضافه شد

    27 آذر 1404

    درخواست فعالان گردشگری خراسان جنوبی از رئیس جمهور: جذب هلدینگ‌های بزرگ و ایجاد مثلث گردشگری شرق

    27 آذر 1404

    گردشگری؛ فرصت اقتصادی یا تهدیدی برای محیط زیست؟

    27 آذر 1404

    مدیران واحدهای اقامتی مشهد: مدیریت انرژی را در اولویت قرار دهید

    27 آذر 1404

    نظارت بر خدمات گردشگری در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

    27 آذر 1404

    آخرین دیدگاه‌ها

    1. فائزه در خانه استاد شجریان در گلمکان؛ مقصدی معنوی برای دوستداران موسیقی ایران
    2. خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    3. یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال
    دیدگاه های جدید
    • فائزه در خانه استاد شجریان در گلمکان؛ مقصدی معنوی برای دوستداران موسیقی ایران
    • خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال

    بایگانی‌ها

    • آذر و دی 1404
    • آبان و آذر 1404
    • مهر و آبان 1404
    • شهریور و مهر 1404
    • مرداد و شهریور 1404
    • تیر و مرداد 1404
    • خرداد و تیر 1404
    • اردیبهشت و خرداد 1404
    • فروردین و اردیبهشت 1404
    • اسفند و فروردین 1403
    • بهمن و اسفند 1403
    • دی و بهمن 1403
    • آذر و دی 1403
    • آبان و آذر 1403
    • مهر و آبان 1403
    • شهریور و مهر 1403
    • مرداد و شهریور 1403
    • تیر و مرداد 1403
    • خرداد و تیر 1403

    دسته‌ها

    • ایران ما
    • بوم گردی
    • بی مرز
    • ترانسفر
    • تور
    • تور
    • چند رسانه
    • خراسان رضوی
    • در حوالی …
    • قشم
    • کلیک
    • کیش
    • گردشگر
    • گیلان
    • مازندران
    • هتل
    • همدان
    اینستاگرام تلگرام Bale Eitaa
    • درباره ما
    • خط مشی
    • تماس با ما
    © 1404 تمامی حقوق این وبسایت متعلق به چمدون سفر میباشد

    برای جستجو بالا تایپ کن و اینتر بزن. برای انصراف Esc رو بزن .