قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به خسارتهای واردشده به صنعت گردشگری در جریان جنگ اخیر گفت: حمایت از فعالان این حوزه و ایجاد فرصت برای پرداخت مالیات مجموعههای متضرر، از اولویتهای پیگیریشده است.
علی دارابی در گفتگو با چمدان خبر، با اشاره به شرایط فعالان گردشگری در ماههای اخیر اظهار کرد: هتلها، بومگردیها و مجموعههای گردشگری به دلیل کاهش سفر و نبود مسافر با خسارتهای ناشی از عدمالنفع مواجه شدند.
وی افزود: جلساتی با رئیسجمهور، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان مرتبط برگزار شده است تا راهکارهای حمایتی برای فعالان گردشگری بررسی شود.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بیان کرد: در این پیگیریها، موضوع ایجاد فرصت برای مدیریت پرداخت مالیات مجموعههای آسیبدیده و همچنین بررسی ارائه تسهیلات بانکی کمبهره به عنوان بخشی از بستههای حمایتی در دستور کار قرار دارد.
دارابی گفت: بخش خصوصی ستون اصلی گردشگری کشور است و دولت باید نقش حمایتی، تسهیلگری و پشتیبانی خود را برای بازگشت رونق به این صنعت ایفا کند.
وی ادامه داد: در کنار حمایتهای کوتاهمدت، توسعه زیرساختهای گردشگری نیز ضروری است و کشور برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه نیازمند تقویت ظرفیتهای اقامتی و حملونقل است.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: در این چارچوب، ساخت سالانه ۱۰۰ هتل چهار و پنج ستاره، تأمین بیش از ۵۰۰ فروند هواپیما و ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس بینشهری از جمله نیازهای اصلی توسعه گردشگری کشور محسوب میشود.

