بستن منو
    جدیدترین ها

    برگزاری اجلاس بین‌المللی ایران‌شناسی با حضور ۵۰ پژوهشگر از ۲۱ کشور

    12 آبان 1404

    قیمت بلیت پروازهای داخلی افزایش یافت

    12 آبان 1404

    ورزش‌های ساحلی بوشهر، موتور رونق اقتصادی و جذب گردشگر استان

    12 آبان 1404
    چمدان خبرچمدان خبر
    • صفحه اول
    • گردشگر
    • هتل
    • ترانسفر
    • بوم گردی
    • تور
    • کلیک
    • چند رسانه
    • بی مرز
    چمدان خبرچمدان خبر
    صفحه اصلی»هتل»در گفتگو با چمدان خبر/مدیر هتل کاروانیکا کرمان:آموزش،رفتار حرفه‌ای و کاهش ایران‌هراسی؛ سه راه نجات گردشگری ایران
    هتل

    در گفتگو با چمدان خبر/مدیر هتل کاروانیکا کرمان:آموزش،رفتار حرفه‌ای و کاهش ایران‌هراسی؛ سه راه نجات گردشگری ایران

    11 آبان 1404به روز شده:11 آبان 1404بدون دیدگاه3 دقیقه خواندن
    بله ایتا تلگرام واتس‌اپ کپی لینک
    اشتراک گذاری
    بله ایتا تلگرام واتس‌اپ کپی لینک

    مدیر هتل بوتیک کاروانیکا کرمان با اشاره به چالش‌های سیاسی، اقتصادی و آموزشی در صنعت گردشگری گفت: سیاست‌های بین‌المللی و کمبود آموزش حرفه‌ای در میان کارکنان هتل‌ها، از مهم‌ترین عوامل کاهش کیفیت خدمات و افت جذب گردشگر خارجی در ایران است.

    جاوید سبحانی در گفتگو با چمدان خبر اظهار داشت: چالش‌های سیاسی جدی‌ترین آسیب را به گردشگری ایران وارد کرده و شکنندگی این صنعت را افزایش داده است.

    وی با تأکید بر اینکه با بروز تنش‌های سیاسی، گردشگری دچار بحران و هتل‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند، افزود: حدود ۵۰ درصد درآمد گردشگری از محل فعالیت هتل‌ها تأمین می‌شود اما در بخش گردشگری خارجی با کاهش چشمگیری مواجه هستیم.

    او ادامه داد: آنچه می‌تواند اقتصاد کشور را رشد دهد، گردشگر خارجی است، زیرا موجب ارزآوری و ایجاد ارزش افزوده می‌شود؛ با این حال، این بخش را مدت‌هاست از دست داده‌ایم و در حال حاضر حدود ۹۵ درصد تمرکز فعالان گردشگری بر گردشگران داخلی است که این موضوع منجر به تولید ثروت نمی شود و تنها گردش مالی را برای اقتصاد کشور در پی دارد.

    مدیر هتل کاروانیکا همچنین موضوعات اقتصادی داخلی را از دیگر چالش‌های مهم این صنعت دانست و گفت: نوسانات اقتصادی بر گردشگری داخلی نیز تأثیر مستقیم دارد. اگر مسائل سیاسی کشور حل شود و ارتباط با دنیا بهبود یابد، می‌توان با کاهش فضای «ایران‌هراسی» در جهان، فرصت جدیدی برای جذب گردشگران خارجی ایجاد کرد.

    کیفیت خدمات و رفتار حرفه‌ای در هتل‌ها

    وی درباره کیفیت خدمات هتلی و برخورد نیروی انسانی اظهار داشت: تاسیسات گردشگری ایران از نظر ساختار و فیزیک، در بسیاری از موارد با هتل‌های دنیا فاصله زیادی ندارد، اما آنچه تمایز ایجاد می‌کند رفتار حرفه‌ای کارکنان است.

    سبحانی تاکید کرد: رفتار درست پرسنل و مدیران هتل‌ها می‌تواند ضریب اشغال را افزایش دهد و حتی برخی کاستی‌های فنی را پوشش دهد. اگر بهترین امکانات را با رفتار نامناسب ارائه دهیم، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. برخورد درست، ماندگارترین تجربه برای مهمان است و بر اعتبار کشور، هتل و گردشگری اثر مستقیم دارد.

    آموزش نیروی انسانی؛ حلقه گمشده هتلداری ایران

    مدیر هتل کاروانیکا درباره ضرورت آموزش در صنعت هتلداری توضیح داد: آموزش کارکنان هتل‌ها باید به صورت تخصصی و مستمر انجام شود و به‌روز باشد. همچنین آموزش آداب برخورد اولیه برای همه سطوح از مدیران تا کارکنان خدماتی ضروری است.

    وی با اشاره به لزوم آموزش عمومی جامعه در زمینه حقوق مشتریان افزود: آگاهی مسافران از حقوق خود باعث می‌شود بتوانند انتقاد سازنده داشته باشند. در صنعت گردشگری و هتلداری کشور، روحیه انتقادپذیری ضعیف است؛ در حالی که پذیرش انتقاد سریع‌ترین راه توسعه و پیشرفت است.

    ضرورت استفاده از فناوری و حفظ برندهای گردشگری

    مدیر هتل بوتیک کاروانیکا با تأکید بر اهمیت حفظ برندهای گردشگری در شرایط سیاسی و اقتصادی کشور گفت: باید به سمت استفاده از فناوری و هوش مصنوعی حرکت کنیم و رضایتمندی مشتری را همواره در اولویت قرار دهیم. ارتقای کیفیت خدمات، آموزش جذب و نگهداشت مسافر و همکاری با شرکت‌های خدمات‌دهنده از مهم‌ترین نیازهای امروز صنعت گردشگری است.

    وی افزود: یکی از ابزارهای مؤثر در این زمینه، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی هتل‌ها و جذب مسافر است.

    🔗 لینک کوتاه:کپی شد ✅
    باکس اصلی

    پستهای مرتبط

    آغاز بهره‌برداری از طبقات جدید هتل لاله تهران

    12 آبان 1404

    چمدان خبر گزارش می دهد/آموزش،حلقه گمشده هتلداری ایران

    12 آبان 1404

    رکورد پروازی آبان‌ماه کیش؛ رونق گردشگری و اقتصاد با میزبانی همایش‌ها و نمایشگاه‌ها

    12 آبان 1404
    پاسخ دهید لغو پاسخ

    نوشته‌های تازه

    برگزاری اجلاس بین‌المللی ایران‌شناسی با حضور ۵۰ پژوهشگر از ۲۱ کشور

    12 آبان 1404

    قیمت بلیت پروازهای داخلی افزایش یافت

    12 آبان 1404

    ورزش‌های ساحلی بوشهر، موتور رونق اقتصادی و جذب گردشگر استان

    12 آبان 1404

    آغاز بهره‌برداری از طبقات جدید هتل لاله تهران

    12 آبان 1404

    چمدان خبر گزارش می دهد/آموزش،حلقه گمشده هتلداری ایران

    12 آبان 1404

    آخرین دیدگاه‌ها

    1. خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    2. یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال
    دیدگاه های جدید
    • خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال

    بایگانی‌ها

    • آبان و آذر 1404
    • مهر و آبان 1404
    • شهریور و مهر 1404
    • مرداد و شهریور 1404
    • تیر و مرداد 1404
    • خرداد و تیر 1404
    • اردیبهشت و خرداد 1404
    • فروردین و اردیبهشت 1404
    • اسفند و فروردین 1403
    • بهمن و اسفند 1403
    • دی و بهمن 1403
    • آذر و دی 1403
    • آبان و آذر 1403
    • مهر و آبان 1403
    • شهریور و مهر 1403
    • مرداد و شهریور 1403
    • تیر و مرداد 1403
    • خرداد و تیر 1403

    دسته‌ها

    • بوم گردی
    • بی مرز
    • ترانسفر
    • تور
    • تور
    • چند رسانه
    • خراسان رضوی
    • در حوالی …
    • کلیک
    • کیش
    • گردشگر
    • گیلان
    • مازندران
    • هتل
    • همدان
    اینستاگرام تلگرام Bale Eitaa
    • درباره ما
    • خط مشی
    • تماس با ما
    © 1404 تمامی حقوق این وبسایت متعلق به چمدون سفر میباشد

    برای جستجو بالا تایپ کن و اینتر بزن. برای انصراف Esc رو بزن .