مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از برگزاری دوره تخصصی بازاریابی گردشگری با هدف جذب گردشگران چینی خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری سازمان جهانی گردشگری و دانشگاههای چین در حال اجراست.
به گزارش چمدان خبر، مسلم شجاعی با اشاره به اهمیت بازار چین برای توسعه گردشگری ایران گفت: از یک سال پیش درخواست طراحی این دوره از سوی سازمان جهانی گردشگری مطرح شد تا فعالان بخش خصوصی و دولتی کشور با جدیدترین شیوههای بازاریابی گردشگری آشنا شوند.
وی افزود: این دوره با حضور ۵۰ نماینده از تشکلهای گردشگری، کارشناسان ستادی و استانی استانهای اصفهان، تهران، فارس، کرمان، خوزستان، گیلان، گلستان، کرمانشاه و سایر استانها و با مشارکت دانشگاه شاندونگ و دانشگاههای چینی برگزار میشود.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تصریح کرد: تاکنون در این برنامه موضوعاتی چون روشهای نوین بازاریابی، شناخت علایق گردشگران چینی و بررسی اقدامات رقبا ارائه شده است. به گفته او، چین طی دو دهه اخیر به بزرگترین بازار گردشگرفرست جهان تبدیل شده است.
شجاعی تأکید کرد: بازار چین برای ایران به دلیل پیوندهای فرهنگی، تاریخی و تجاری، ظرفیتهای طبیعتگردی و تنوع تقاضا یک بازار راهبردی است و موفقیت در آن نیازمند برنامههای متناسب با ویژگیهای فرهنگی گردشگران چینی است.