بستن منو
    جدیدترین ها

    افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «بام کارکوه» در تنکابن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی

    17 مهر 1404

    تدوین منشور اخلاقی فعالان گردشگری در جزیره کیش

    17 مهر 1404

    ظرفیت مسافران عراقی از ۳.۵ به ۵ میلیون نفر افزایش می‌یابد

    17 مهر 1404
    چمدان خبرچمدان خبر
    • صفحه اول
    • گردشگر
    • هتل
    • ترانسفر
    • بوم گردی
    • تور
    • کلیک
    • چند رسانه
    • بی مرز
    چمدان خبرچمدان خبر
    صفحه اصلی»کلیک»چگونه هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی در کشف مقصدهای گردشگری همکاری می‌کنند؟
    کلیک

    چگونه هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی در کشف مقصدهای گردشگری همکاری می‌کنند؟

    21 تیر 1404به روز شده:21 تیر 1404بدون دیدگاه2 دقیقه خواندن
    بله ایتا تلگرام واتس‌اپ کپی لینک
    اشتراک گذاری
    بله ایتا تلگرام واتس‌اپ کپی لینک

    بحث‌ها درباره نقش هوش مصنوعی (AI) در الهام‌بخشی سفر و همچنین اهمیت شبکه‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی سفر مدتی است که مطرح شده‌اند. اما هنوز مشخص نیست که این دو فناوری چگونه می‌توانند به‌صورت همزمان و مکمل در فرایند کشف مقاصد گردشگری در بلندمدت عمل کنند.

    به گزارش چمدان خبر، آدریان ویلابرونا، هم‌بنیان‌گذار شرکت Videreo، در گفت‌وگویی در پنل تخصصی رویداد Phocuswright اروپا ۲۰۲۵ بیان کرد: «در حال حاضر دو مسیر اصلی برای کشف مقصد وجود دارد. برخی افراد به دنبال شهر بارسلونا می‌گردند و با تولیدکنندگان محلی محتوا که درباره بارسلونا اطلاعات دارند، آشنا می‌شوند؛ این مسیر مربوط به شبکه‌های اجتماعی است. مسیر دیگر هم استفاده از هوش مصنوعی مانند ChatGPT است.»

    جودیت آیک، مدیر عملیاتی گروه HolidayPirates و دیگر شرکت‌کننده در این پنل، معتقد است که این دو مسیر می‌توانند به هم نزدیک شوند: «هوش مصنوعی اکنون وارد مرحله الهام‌بخشی شده است.» او دو «تیم» را شناسایی می‌کند؛ تیمی که روی تولیدکنندگان محتوا متمرکز است و تیمی که روی هوش مصنوعی. «دوست دارم این دو تیم را بیشتر کنار هم بیاورم. »

    آیک فرآیندی را تصور می‌کند که در آن مسافران با یک مشاور سفر گفتگو می‌کنند و تاریخچه فعالیت‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی نیز برای ارائه پیشنهادهای سفر مورد توجه قرار می‌گیرد. او می‌گوید: «امیدوارم روزی مشاور سفرم به من بگوید: این هفته ۶۰ ساعت کار کرده‌ای، کلی عکس و ویدیو درباره کوه‌ها در اینستاگرام ذخیره کرده‌ای، اینجا چند مسیر پیاده‌روی زیبا در آلبانی برایت هست. این ترکیب هوش مصنوعی و تولیدکنندگان محتواست که هنوز به طور کامل دیده نشده است.

    او همچنین به نقش مکمل این دو فناوری اشاره کرد: «هوش مصنوعی می‌تواند زمینه و بستر مناسب را فراهم کند، در حالی که شبکه‌های اجتماعی الهام‌بخش هستند. ما معتقدیم کار با تولیدکنندگان محتوا که محتوای کاربر-تولید شده ارائه می‌دهند، آینده است و هوش مصنوعی به تصمیم‌گیری آسان‌تر کمک خواهد کرد. »

    برخی برندها نیز به دنبال راه‌هایی هستند تا این دو فناوری را با هم ترکیب کنند. به عنوان مثال، قابلیت Trip Matching شرکت Expedia می‌تواند برنامه سفر قابل رزرو را بر اساس محتوای اینستاگرام ایجاد کند و ویژگی Moments شرکت TourRadar اجازه می‌دهد ویدیوها و عکس‌ها قابل رزرو شوند و در عین حال تولیدکنندگان محتوا تشویق شوند.

    با این حال، این همکاری چالش‌هایی نیز دارد. ویلابرونا درباره برنامه Expedia گفت: «مشکل این است که تولیدکنندگان محتوا جبران نمی‌شوند. اگر آنها کنار گذاشته شوند، این طرح موفق نخواهد بود. »

    🔗 لینک کوتاه:کپی شد ✅
    آخرین اخبار

    پستهای مرتبط

    افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «بام کارکوه» در تنکابن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی

    17 مهر 1404

    تدوین منشور اخلاقی فعالان گردشگری در جزیره کیش

    17 مهر 1404

    گردشگری نجوم؛ شاخه نوین گردشگری در اصفهان

    16 مهر 1404
    پاسخ دهید لغو پاسخ

    نوشته‌های تازه

    افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی «بام کارکوه» در تنکابن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی

    17 مهر 1404

    تدوین منشور اخلاقی فعالان گردشگری در جزیره کیش

    17 مهر 1404

    ظرفیت مسافران عراقی از ۳.۵ به ۵ میلیون نفر افزایش می‌یابد

    17 مهر 1404

    ایجاد ۲۰۰ فرصت جدید سرمایه‌گذاری گردشگری در استان بوشهر

    17 مهر 1404

    در گفتگو با چمدان خبر/ کمبود هتل نداریم؛ باید به فکر جذب گردشگر باشیم

    16 مهر 1404

    آخرین دیدگاه‌ها

    1. خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    2. یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال
    دیدگاه های جدید
    • خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال

    بایگانی‌ها

    • مهر و آبان 1404
    • شهریور و مهر 1404
    • مرداد و شهریور 1404
    • تیر و مرداد 1404
    • خرداد و تیر 1404
    • اردیبهشت و خرداد 1404
    • فروردین و اردیبهشت 1404
    • اسفند و فروردین 1403
    • بهمن و اسفند 1403
    • دی و بهمن 1403
    • آذر و دی 1403
    • آبان و آذر 1403
    • مهر و آبان 1403
    • شهریور و مهر 1403
    • مرداد و شهریور 1403
    • تیر و مرداد 1403
    • خرداد و تیر 1403

    دسته‌ها

    • بوم گردی
    • بی مرز
    • ترانسفر
    • تور
    • تور
    • چند رسانه
    • در حوالی …
    • کلیک
    • گردشگر
    • هتل
    اینستاگرام تلگرام Bale Eitaa
    • درباره ما
    • خط مشی
    • تماس با ما
    © 1404 تمامی حقوق این وبسایت متعلق به چمدون سفر میباشد

    برای جستجو بالا تایپ کن و اینتر بزن. برای انصراف Esc رو بزن .