در پی بحران جنگی اخیر و افزایش نیاز مسافران به اطلاعات سفر، سامانه ملی سفر وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در بازه زمانی ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه ۱۴۰۴ موفق به ثبت نزدیک به ۲۴ هزار تماس مردمی شد؛ آماری که نشان از نقش پررنگ این سامانه در مدیریت سفرهای داخلی در شرایط اضطراری دارد.
به گزارش چمدان خبر، شهاب مالمیر، سخنگو و مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به عملکرد سامانه ملی سفر در روزهای اخیر گفت: در بازه زمانی ۲۳ خرداد تا پایان روز ۶ تیر ۱۴۰۴، مجموعاً ۲۳ هزار و ۸۹۱ تماس مردمی با این سامانه ثبت شده است.
مالمیر با بیان اینکه بیشترین حجم تماسها به موضوعات مرتبط با خدمات سفر اختصاص داشته، افزود: از این تعداد تماس، ۷۰۴۴ مورد مربوط به اطلاعات اقامتگاهها، ۶۷۱۶ مورد درباره اماکن گردشگری، ۲۸۶۶ تماس درباره اطلاعات راهها و ۲۸۰۲ مورد نیز درباره وضعیت آبوهوا بوده است. همچنین ۲۷۴ مورد تماس نیز به منظور درخواست خدمات امداد خودرو ثبت شده است.
سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به نقش این سامانه در رسیدگی به مشکلات سفر، اظهار داشت: در این بازه زمانی، ۵۲۶ شکایت از خدمات سفر در سطح کشور دریافت شده که بیشترین شکایات مربوط به اماکن اقامتی (۲۴۸ مورد)، دفاتر خدمات سفر (۱۲۸ مورد) و پایانههای مسافربری (۹۰ مورد) بوده است.
مالمیر با تاکید بر آمادگی ۲۴ ساعته سامانه ملی سفر با شماره ۰۹۶۲۹ در تمام ایام سال، گفت: این سامانه با هدف ارتقای کیفیت سفرهای داخلی و با تکیه بر نیروهای متخصص و متعهد، به صورت شبانهروزی آماده ارائه خدمات مشاورهای، نظارتی و امدادی به مسافران در سراسر کشور است.