با آغاز موج بازگشت زائران حسینی از عراق، ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از مرز مهران به نقاط مختلف کشور فراخوان و در پایانه مرزی شهید سلیمانی مستقر شد.
به گزارش چمدان خبر، حیدر دشتیپور از آغاز موج بازگشت زائران تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بینالمللی مهران خبر داد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام گفت: برای تسهیل جابهجایی زائران، فراخوان تأمین و اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران صادر شده و ناوگان مورد نیاز در پایانه مرزی شهید سلیمانی آماده خدمترسانی است.
وی افزود: روند بازگشت زائران از عراق به تدریج آغاز شده و تمهیدات لازم برای انتقال زائرانی که از حملونقل عمومی استفاده میکنند، پیشبینی شده است.
دشتیپور بیان کرد: برای مدیریت موج بازگشت زائران طی دو تا سه روز آینده، ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از استانهایی که بیشترین سهم جابهجایی مسافر را دارند، در مرز مهران مستقر میشوند.
او ادامه داد: تاکنون حدود ۳۲ هزار زائر از طریق ناوگان اتوبوسی از مرز مهران جابهجا شدهاند و روند انتقال زائران همچنان ادامه دارد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام درباره وضعیت پارکینگها نیز گفت: با تکمیل ظرفیت پارکینگهای اطراف پایانه شهید سلیمانی، پایانه برکت به صورت موقت برای پارک خودروهای شخصی زائران اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: اکنون بیش از ۶ هزار دستگاه خودروی شخصی در پایانه برکت پارک شده است و با بازگشت تدریجی زائران، این خودروها نیز از پارکینگ خارج میشوند.
دشتیپور خاطرنشان کرد: برآوردها نشان میدهد بیش از ۱۰۰ هزار زائر در عراق حضور دارند که طی روزهای آینده از مرز مهران وارد کشور میشوند و همه ظرفیتها برای انتقال روان آنان به کار گرفته شده است.

