مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاهها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در نیمه نخست امسال، بیش از ۸۳ درصد شکایات ثبتشده در سامانه حقوق مسافر پاسخ داده شده و هشت دفتر خدمات مسافرتی به دلیل بیتوجهی به شکایات موقتاً تعلیق شدند.
به گزارش چمدان خبر، رضا صدیقنیا با بیان اینکه هدف از ایجاد سامانه حقوق مسافر افزایش رضایت عمومی و ارتقای کیفیت خدمات هوایی است، توضیح داد: در ششماهه نخست سال جاری، ۲۱۳۹ شکایت مسافران ثبت شده که بیشتر آنها مربوط به تأخیر یا لغو پروازها، فروش بلیتهای جعلی و مشکلات مربوط به مدارک سفر مانند ویزا بوده است.
وی افزود: از مجموع شکایات ثبت شده، ۱۶۵۰ مورد پاسخ داده شده است و مابقی نیز در حال بررسی است. در همین راستا، هشت دفتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم پاسخگویی و قصور در اجرای مقررات مربوط به حقوق مسافر، بهصورت موقت تعلیق شدند.
صدیقنیا از مسافران خواست شکایات خود را از طریق سامانه حقوق مسافر به نشانی www.caa.gov.ir ثبت کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و پاسخ داده شود.
وی تأکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری نظارت مستمر بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی را ادامه خواهد داد.

