رئیس جامعه هتلداران ایران با اشاره به نقش پررنگ هتلها در مدیریت بحرانهای اخیر، از اسکان رایگان مسافران، پرداخت بهموقع حقوق کارکنان و همکاری نزدیک با بومگردیها خبر داد. او همچنین خواستار بازسازی زیرساختهای فرسوده هتلی شد.
به گزارش چمدان خبر ، جمشید حمزهزاده، رئیس جامعه هتلداران ایران، با اشاره به فرهنگ ریشهدار مهماننوازی در کشور، اظهار داشت: هتلهای کشور در بحرانهایی همچون کرونا و جنگ اخیر، مسئولانه رفتار کرده و با وجود کاهش شدید ضریب اشغال، نهتنها از تعدیل نیرو خودداری کردند، بلکه حقوق کارکنان را نیز بهموقع پرداخت کردند.
او افزود: در بسیاری از موارد، مسافران اسکانیافته در هتلها بهصورت رایگان پذیرایی شدند تا از این مقاطع دشوار با کمترین آسیب عبور کنند. همچنین تشکلهای استانی و مناطق آزاد بهصورت فعال پیگیر شکایات احتمالی مسافران هستند.
حمزهزاده با تأکید بر اهمیت شفافسازی اطلاعات، گفت: از طریق رسانهها و کانالهای ارتباطی، اطلاعات مربوط به وضعیت، ظرفیت و قیمت هتلها به مسافران اطلاعرسانی میشود. این شفافیت، بخشی از تلاش برای حفظ اعتماد عمومی است.