مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، میزبانی از اینفلوئنسرهای سرشناس هندی با بیش از دو میلیون دنبالکننده را گامی مؤثر در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران در قالب پروژه ملی «سلام ایران» عنوان کرد.
به گزارش چمدان خبر، وی با اشاره به سفر گروهی از بلاگرهای حوزه سفر و غذا از کشور هند به ایران با هدف آشنایی و معرفی جاذبههای گردشگری کشور، اظهار داشت: توجه به موضوع اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از اولویتهای مهم ادارهکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی است که در قالب پروژه ملی «سلام ایران» بهصورت جدی دنبال میشود.
شجاعی افزود: در چارچوب این پروژه، از چهرههای شناختهشده فضای گردشگری جهان میزبانی میشود تا با توانمندیهای گردشگری ایران آشنا شده و آنها را به مخاطبان خود معرفی کنند. در همین راستا، گروهی از اینفلوئنسرهای شناختهشده از شهر حیدرآباد هندوستان به ایران سفر کرده و از جاذبههای گردشگری در شهرهای تهران، کرمان، مشهد و نیشابور بازدید کردند. آنان ضمن آشنایی با میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران، طعم غذاهای اصیل و بومی کشور را نیز تجربه کردند.
وی با اشاره به اقدامات گسترده ایران در بازار گردشگری هند طی دو سال گذشته، به مواردی همچون لغو یکطرفه روادید برای گردشگران هندی، برگزاری رودشوهای گردشگری ایران در شهرهای بمبئی، حیدرآباد و دهلی و همچنین حضور تورگردانان هندی در رویداد جهانی ITF2025 در ایران اشاره کرد.
شجاعی با تاکید بر اهمیت پروژه «سلام ایران» در مقابله با پدیده ایرانهراسی، خاطرنشان کرد: معرفی چهره واقعی و امروزی ایران از طریق فضای مجازی، موجب تأثیرگذاری مثبت بر مخاطبان هدف و بهبود تصویر ذهنی ایران بهعنوان یک مقصد گردشگری میشود. این بخش از پروژه در بازار هند با همکاری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ایرلاین ماهان و وزارت امور خارجه اجرا شده است. هند بازاری بزرگ با رشد اقتصادی بالا و ظرفیت قابل توجه در زمینه گردشگرفرستی به شمار میرود.