جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان و معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد خدمات سفر استان بر لزوم تعامل و همگرایی دستگاه های اجرایی ستاد خدمات سفر برای خدمات رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی تاکید کرد.
به گزارش چمدان خبر و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجتالاسلام علی عسکری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه، خدمت رسانی به زائران و افزایش میزان رضایتمندی زوار راه تقرب به حضرت رضا(ع) است، اظهار کرد: فراهم کردن امکانات و زیرساختهای لازم برای زائران و مسافران نوروزی اولویت اصلی اعضای ستاد خدمات سفر است.
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: ضرورت دارد سیاستگذاریها و برنامهریزی ستاد خدمات سفر مبتنی اولویت سنجی نیازها و خواستههای زائران و مسافران نوروزی باشد.
وی تاکید کرد: تمامی کمیتههای عضو ستاد خدمات رسانی نسبت به بازنگری و آسیبشناسی برنامهها و اقدامات سال قبل اهتمام ورزیده و ضمن ارزیابی و احصاء دقیق نقاط قوت و ضعف دورههای گذشته به ویژه در ایام اوج سفر مانند عید نوروز، اعیاد و دهه آخر صفر، نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت خود را تقویت نمایند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ضرورت دارد تمامی دستگاههای اجرایی عضو ستاد با همکاری و هماهنگی کامل تمامی ظرفیتها، امکانات و فرصتهای دستگاههای خود را در راستای خدمات رسانی شایسته و با هدف تحقق انتظارات و خواستههای زائران امام رضا علیه السلام به کار گیرند.
حجتالاسلام عسکری تصریح کرد: مدیریت و نظارت در بخشهای حمل و نقل، اسکان، بهداشت و درمان و تامین اقلام مورد نیاز زائران به خصوص در اطراف حرم رضوی به صورت دقیق و مسئولانه مدیریت و نظارت شود.
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: کمیته فرهنگی و اطلاعرسانی ستاد خدمات سفر نقش مهم و تأثیرگذار در تسهیل و تسریع در ارائه خدمات رسانی به زائران مسافران نوروزی دارد، تمامی کمیتههای ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر با تعامل و همکاری کمیته اطلاع رسانی با رسانهها و خبرنگاران ارتباط داشته باشند و برنامهها و اقدامات خود را گزارش دهند.
حجتالاسلام عسکری افزود: با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک مقارن شدهاست، ضرورت دارد برنامهریزیها برای خدمت رسانی و پذیرایی از زائران در هتلها و مراکز اقامتی تسهیل شود تا شاهد بهبود خدمات و افزایش میزان رضایتمندی زائران و مسافران نوروزی در سطح استان خراسان رضوی باشیم.
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد زائران مشهد با وسایل نقلیه شخصی و عمومی از طریق جادهها به زیارت مشرف میشوند، تامین نیازهای زائران جادههای منتهی به مشهد حائز اهمیت است و باید مجتمعهای بین راهی و ایستگاه موقت استراحت، برای ارائه خدمات به زائران بیشتر از گذشت تلاش کنند و امکانات و خدمات برای توقف و استراحت زائران در مجتمع های بین راهی افزایش یابد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در ادامه جلسه بر ضرورت کنترل و نظارت بر جادهها برای تامین سلامت مردم و کاهش میزان تصادفات در راههای استان تاکید کرد و افزود: باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا در نوروز امسال کمترین حوادث رانندگی و تلفات جادهای را داشته باشیم.
وی مخاطب شناسی را برای میزبانی از زائران ضروری دانست و گفت: باید علاوه بر برنامهریزی برای اجرای برنامههای فرهنگی در آستان قدس، استفاده زائران از تفرجگاهها، ظرفیتهای تفریحی و نمایشگاهها برنامه ریزی شود تا ماندگاری زائر افزایش یابد.
