مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و کارفرمای پروژه فرودگاه قم با تشریح تاریخچه این طرح گفت توقف طولانی پروژه خسارات سنگینی به زیرساختها وارد کرد، اما با آغاز فعالیت استاندار جدید قم، عملیات اجرایی از سال ۱۴۰۳ دوباره فعال شد.
به گزارش چمدان خبر، فرشاد خوشنویسان در نشست خبری بازدید اصحاب رسانه از فرودگاه قم اظهار کرد: موضوع احداث فرودگاه قم نخستینبار در سال ۱۳۸۶ مطرح شد و پس از انجام مطالعات امکانسنجی، این پروژه در سال ۱۳۸۹ با حضور مسئولان ملی و استانی کلنگزنی شد. وی افزود: شرکت «ارم کیش» بهعنوان سرمایهگذار طرح انتخاب شد و عملیات اجرایی تا سال ۱۳۹۳ ادامه داشت، اما مشکلات حقوقی باعث توقف کامل پروژه شد.
خوشنویسان با اشاره به آسیبهای ناشی از این وقفه توضیح داد: توقف دهساله خسارات زیادی به سازهها و زیرساختها وارد کرد و روند اجرای طرح را با چالش جدی مواجه ساخت. وی گفت: با حضور استاندار جدید قم و طرح دوباره موضوع در سطح ملی، پروژه در سال ۱۴۰۳ فعال شد و مسیر اجرایی آن در چارچوب برنامه زمانبندی دنبال شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با تأکید بر تفکیک بخش گردشگری از بخش فرودگاهی بیان کرد: اکنون با همکاری دولت، مجموعه منطقه ویژه و بنیاد مسکن که بهعنوان پیمانکار انتخاب شده است، عملیات اجرایی با جدیت پیش میرود و تلاش میکنیم پروژه در موعد مقرر به بهرهبرداری برسد.
وی در پایان خطاب به خبرنگاران گفت: در دو تا سه دهه اخیر پروژهای مهمتر از فرودگاه قم در استان اجرا نشده است؛ بنابراین انتظار داریم رسانهها اهمیت ملی و زیرساختی این طرح را برای افکار عمومی تبیین کنند و نقش اثرگذار این فرودگاه در توسعه استان را برجسته کنند. / فارس

