بستن منو
    جدیدترین ها

    مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی: برق اماکن اسکان اضطراری درسه روز پایانی ماه صفر قطع نمی شود

    15 مرداد 1404

    رئیس جامعه هتلداران ایران:کیفیت اقامت یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء تجربه سفر

    15 مرداد 1404

    یکسان سازی نرخ اتوبوس های اربعین بر اساس نفر – کیلومتر

    15 مرداد 1404
    چمدان خبرچمدان خبر
    • صفحه اول
    • گردشگر
    • هتل
    • ترانسفر
    • بوم گردی
    • تور
    • کلیک
    • چند رسانه
    • بی مرز
    چمدان خبرچمدان خبر
    صفحه اصلی»هتل»خدمات کریمانه و منصفانه اصناف به زائران، جلوه‌ای از ارادت به حضرت رضا(ع) است
    هتل

    خدمات کریمانه و منصفانه اصناف به زائران، جلوه‌ای از ارادت به حضرت رضا(ع) است

    23 اسفند 1403بدون دیدگاه3 دقیقه خواندن
    فیس بوک تویتر پینترست لینکدین تامبلر ایمیل
    اشتراک گذاری
    فیس بوک تویتر لینکدین پینترست ایمیل

    تولیت آستان قدس رضوی، خدمت شایسته اصناف به زائران را تجلی‌بخش محبت و ارادت به مقام بلند امام رضا(ع) دانست و گفت: خدمت‌رسانی خالصانه، کریمانه و منصفانه به زائران نه تنها نشان‌دهنده فرهنگ میزبانی شایسته و مهمان‌نوازی بوده، بلکه بازتابی از عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) است.

    آیت‌الله احمد مروی در دیدار فعالان حوزه سفرهای نوروزی و خدمات‌رسانی به زائران رضوی، که با حضور بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و اصناف خدمت‌رسان به زائران، در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اصناف با ارائه خدمات مناسب و منصفانه، نقشی مهم در تکریم مهمانان حضرت رضا(ع) دارند. رفتار نیکوی آن‌ها، علاوه بر تکریم زائران، موجب جلب محبت و عنایت حضرت ثامن‌الحجج(ع) است.
    وی تأکید کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا سفر به مشهد مقدس برای زائران، هم از نظر معنوی و هم از نظر رفاهی، پربار و خاطره‌انگیز باشد. این تجربه نه تنها ارتباط معنوی زائران با امام رضا(ع) را تقویت می‌کند، بلکه به رشد اخلاق و معنویت در جامعه نیز کمک می‌رساند.
    تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اصناف و بخش‌های مختلف خدمت‌رسان به زائران در مشهد مقدس، با فراهم کردن امکانات رفاهی و ارائه خدمات شایسته، تجربه زیارتی زائران را بهبود بخشیده و محبت امام رضا(ع) را در دل‌های آنان تقویت می‌کنند.
    وی با اشاره به توجه حضرت رضا(ع) نسبت به زائرانشان، عنوان کرد: زائرانی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، مهمان امام رضا(ع) هستند. حضرت رضا(ع) هم امام رئوف و هم امام غیور هستند و هرگونه محبت و تکریم یا بی‌احترامی و جفا به مهمانانشان را پاسخ می‌دهند.
    مروی در ادامه با اشاره به مسئولیت بزرگ خدمت به زائران، اظهار کرد: افرادی که با خلوص نیت در مسیر خدمت‌رسانی به زائران و فراهم کردن تجربه سفری آرام و آسوده برای آن‌ها تلاش می‌کنند، در حقیقت نوعی عبادت انجام می‌دهند. این تلاش‌ها نه تنها محبت به امام رضا(ع) را در دل‌های زائران تقویت می‌کند، بلکه به گسترش معنویت و اخلاق در جامعه نیز کمک می‌کند.
    وی با اشاره به آیه شریف «قُل لَا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربَی، بگو(ای پیامبر)، من هیچ مزدی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم، جز دوست داشتن نزدیکانم [اهل بیتم]»، تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه، مزد رسالت پیامبر اکرم(ص) را «مودت و محبت نسبت به اهل بیت(ع)» معرفی کرده است که نشان‌دهنده جایگاه رفیع و ارزش والای خاندان پیامبر(ص) نزد پروردگار است.
    تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این که محبت به اهل بیت(ع) تنها یک مفهوم عاطفی یا اعتقادی نیست، بلکه دارای ابعاد عملی و اجتماعی گسترده‌ای است، افزود: بر اساس روایات، محبت حقیقی به اهل بیت(ع) در گفتار و ادعا محدود نمی‌شود، بلکه در عمل و با پرهیزکاری، انجام کارهای نیک و پیروی از سیره و روش آن بزرگواران تحقق می‌یابد.
    مروی در پایان ابراز کرد: خداوند نعمت محبت به اهل بیت(ع) و مجاورت با حضرت رضا(ع) را به ما ارزانی داشته است. هر کاری که در مسیر خدمت به زائران انجام می‌دهیم، در حقیقت خدمت به مهمانان امام رضا(ع) بوده و این افتخار ویژه ساکنان مشهد مقدس است.
    گفتنی است، در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان اصناف مختلف و فعالان بخش خصوصی، به بیان دیدگاه‎ها و نقطه نظرات خود در رابطه با خدمت رسانی هرچه شایسته تر به زائران پرداختند.

    برگزیده

    پستهای مرتبط

    رئیس جامعه هتلداران ایران:کیفیت اقامت یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء تجربه سفر

    15 مرداد 1404

    رفع مشکلات زیرساختی و ساماندهی زائران خارجی اولویت زیارت‌محور مشهد است

    14 مرداد 1404

    معاون وزیر میراث فرهنگی: مدرسه «دودر» حرم رضوی ظرفیت دیدنی برای زائران است

    14 مرداد 1404
    پاسخ دهید لغو پاسخ

    نوشته‌های تازه

    مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی: برق اماکن اسکان اضطراری درسه روز پایانی ماه صفر قطع نمی شود

    15 مرداد 1404

    رئیس جامعه هتلداران ایران:کیفیت اقامت یکی از عوامل مؤثر در ارتقاء تجربه سفر

    15 مرداد 1404

    یکسان سازی نرخ اتوبوس های اربعین بر اساس نفر – کیلومتر

    15 مرداد 1404

    پیش‌بینی فروش ۲۰۰ هزار بلیت پرواز رفت و برگشت به عتبات عالیات

    15 مرداد 1404

    غار نخجیر دلیجان تعطیل شد

    14 مرداد 1404

    آخرین دیدگاه‌ها

    1. خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    2. یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال
    دیدگاه های جدید
    • خانی در جای خالی ایده وخلاقیت ایرانی در نمایشگاه گردشگری دوبی+فیلم
    • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن) در احداث فاز اول مجموعه گردشگری «بی بی شهربانو» تا پایان سال

    بایگانی‌ها

    • مرداد و شهریور 1404
    • تیر و مرداد 1404
    • خرداد و تیر 1404
    • اردیبهشت و خرداد 1404
    • فروردین و اردیبهشت 1404
    • اسفند و فروردین 1403
    • بهمن و اسفند 1403
    • دی و بهمن 1403
    • آذر و دی 1403
    • آبان و آذر 1403
    • مهر و آبان 1403
    • شهریور و مهر 1403
    • مرداد و شهریور 1403
    • تیر و مرداد 1403
    • خرداد و تیر 1403

    دسته‌ها

    • بوم گردی
    • بی مرز
    • ترانسفر
    • تور
    • تور
    • چند رسانه
    • در حوالی …
    • کلیک
    • گردشگر
    • هتل
    اینستاگرام تلگرام
    • درباره ما
    • خط مشی
    • تماس با ما
    © 1404 تمامی حقوق این وبسایت متعلق به چمدون سفر میباشد

    برای جستجو بالا تایپ کن و اینتر بزن. برای انصراف Esc رو بزن .